Popularność smartfonów i tabletów rośnie, w ubiegłym roku stworzono ponad milion aplikacji

Właśnie mija 5 lat od uruchomienia przez eBay pierwszej aplikacji e-commerce.

160 milionów pobrań później,[1] najnowsze badanie eBay wskazuje wyzwania, jakie muszą podjąć sprzedawcy, by na tak konkurencyjnym rynku zachęcić klientów do zakupów.

W ubiegłym roku rozpoczęto produkcję kolejnego miliona aplikacji[2] skierowanych do konsumentów. Firmy nieustannie prześcigają się w możliwościach zachęcania do zakupów za pomocą smartfonów i tabletów.

73,000 nowych aplikacji powstało w ubiegłym roku w App Store. 42% z nich dotyczyły sprzedaży detalicznej produktów lub usług. Większość miała charakter informacyjny, a około jednej na pięć (18%) pozwalała na zakup towarów, co podkreśla znaczenie rozwiązań mobilnych w możliwości zakupów w każdym miejscu i o każdej porze.

Olivier Ropars, Starszy Dyrektor m-commerce w eBay Europa, skomentował: „Sprzedaż telefonów komórkowych gwałtownie wzrosła. Smartfony mają ogromny wpływ na nasze życie, są zawsze gotowe, pod ręką, zmieniają nasze zakupy i formy płatności.  Wielu sprzedawców stworzyło swoje aplikacje, ale generowanie regularnego ruchu z ich pomocą, to inna sprawa.

eBay pozwala konsumentom na dostęp do największego na świecie rynku za pomocą tylko jednej aplikacji. Oferujemy platformę mobilną, na której prowadzony jest międzynarodowy handel o spodziewanej w tym roku wartości 20 miliardów dolarów[3]. Dlatego sprzedawcy traktują aplikację eBay jako część strategii swojej obecności w mobilnym świecie.”

Fakty dotyczące aplikacji

Badanie przeprowadzone przez eBay wykazało, że przy pracy nad aplikacjami wymagane jest ostrożne podejście już w stadium opracowania koncepcji:

Uwagi dotyczące badania


[1] Liczba pobrań na świecie wszystkich aplikacji eBay

[2] W badaniu aplikacje konsumenckie zostały zdefiniowane jako wszystkie aplikacje użyteczne dla konsumentów z wyłączeniem edukacyjnych i biznesowych

[3] Dane ogłoszone podczas globalnego dnia inwestora, marzec 2013